Mik azok az alvilági küldetések, és hogyan
lehet őket teljesíteni?
Mikor eléri a karaktered a 10.
szintet, képes leszel alvilági küldetéseket vállalni. Ezek
megtalálhatóak lesznek a már ismert különféle küldetés helyeken, mint
például a Sötét Erdőben. Ha ráklikkelsz majd az expedíciós helyre,
találsz egy különálló fület, amire klikkelve jutsz be az adott helyszín
alvilági szinterére.
Az alvilági színtéren több csatát kell majd
megvívnod, harcolnod kell az Alvilág Urával is, hogy sikeres legyen a
küldetésed. Külön expedíciós pontokat kapsz az alvilági küldetések
teljesítéséhez, amelyek szintén visszatöltődnek (óránként +1 -el)
hasonlóan a normál expedíciós pontokhoz.
Minden alvilági harcot
teljes életerővel vívsz majd meg, vagyis nincs szükség ételre, vagy más
energia visszatöltő használatára, hogy feltöltsd energiával gladiátorod.
Az
alvilági csatákban nincs szintvédelmed. Ez azt jelenti, hogy például
vereséget szenvedhetsz 60. szinted ellenére egy 12. szinten lévő
teremtménnyel szemben, ha a felszerelésed nem ad elég tulajdonság
bónuszt, vagy nincs megfelelő mértékű páncélzatod és sebzésed.
Jegyezd
meg, hogy az alvilági csatákhoz a gladiátorodat külön fel kell
öltöztetned az alvilági küldetések karakterlapján, mert különben
"meztelenül" fog harcolni természetesen nem sok eséllyel.
A
teremtmények az alvilágban jóval erősebbek, mint a hagyományos
expedíciókon felbukkanók, ezért szükséged lesz egy csapat jól
felszerelt, jó képességekkel rendelkező zsoldosra, hogy győzni tudj. A
harc az alvilágban akkor ér véget, ha a gladiátorod és zsoldosaid
életereje elfogy, vagy ha az ellenfeleddel történik ugyanez. Vagyis az
okozott sebzés mértéke önmagában nem lényeges, harcképtelenné kell
tenned az ellenfeled a győzelemhez. Ezért egy-egy csata nagyon sok
fordulóból is állhat, néha 120 fordulós vagy több. Minél tovább tart a
csata, annál több ellenséges találatra számíthatsz, ami oda vezet, hogy
gladiátorodat leütik (HP=0) és zsoldosaid elbuknak vagy meghalnak.
Mikor
legyőzöd egy alvilág Urát, megszerzed a speciális tárgyát (Összetartozó
Lelkek típusú tárgy), ezért arra kell törekedned, hogy zsoldos csapatod
jól felszerelt legyen, így könnyen jutsz hírnév ponthoz, becsület
ponthoz és tapasztalati ponthoz.
Egy-egy alvilági küldetés
teljesítésére rendelkezésre áll -a küldetés megkezdését követően- 7 nap.
Ha addig nem sikerül teljesítened, akkor kezdheted elölről, az addig
elért eredményed az adott küldetésben törlődik. Ha NEHÉZ küldetést
választottál induláskor, és nem tudod teljesíteni, mert gyenge hozzá a
csapatod, várnod kell 7 napot, hogy újra tudd kezdeni egy könnyebb
fokozaton. (KÖNNYŰ,KÖZEPES,NEHÉZ) Ha végigcsinálsz sikeresen egy
alvilági küldetést, az a játékstatisztikádba bekerül, és láthatják majd
más játékosok is.
Merre találhatok alvilági
küldetéseket, és milyen szintre kell fejlődnöm ahhoz, hogy sikeresen
teljesíteni tudjam azokat?
Először is fontos, hogy tudd
mely alvilágok azok, amelyek az aktuális szintednek megfelelőek, hiszen
alacsonyabb szinten erős teremtményekkel telerakott alvilágot
teljesíteni lehetetlen feladat lesz, még akkor is, ha nagyon ütőképes
csapatod van.
Helyek, ahol alvilági küldetéseket
találhatsz + erősségük:
Olaszország
Sötét
Erdő - Gusztavos Vidéki Háza [szint 10.] Ködös Hegyek - A Sárkány
erőd [szint 20.] Farkas Barlang - A sötét cselszövés barlangja [szint
40.] Ősi Templom - Rejtett Temető [szint 70.] Kocsma - A kocsma
udvara [szint 70.] Barbár Falu - Zagrashs erőd [szint 90.]
Germánia
Barlang
Templom - Sötét Katakombák [szint 50.] Átkozott Falu - Viking Tábor
[szint 60.] A halál hegye - Rejtélyes laboratórium [szint 90.]
Afrika
Voodoo
Templom - A kárhozat temploma [szint 30.] Véres Barlang - Pyro
kamrája [szint 40.] Umpokta Törzs - Piactér [szint 80.]
Mit
kell tennem ahhoz, hogy Afrikába vagy Germániába eljussak?
A
következő sorrendben utazhatsz: Olaszországból Afrikába, Afrikából
Germániába, és Germániából Olaszországba vissza. Utazásra a Remeténél
lesz lehetőséged, de először teljesítened kell néhány alvilági küldetést
az alábbiak szerint:
-Ahhoz, hogy eljuthass Olaszországból
Afrikába teljesítened kell a Ködös Hegyek - A Sárkány erőd
alvilágát. -Ahhoz, hogy eljuthass Olaszországból Germániába
teljesítened kell a Farkas Barlang - A sötét cselszövés
barlangja alvilágát. -Ahhoz, hogy eljuthass Afrikából
Germániába teljesítened kell a Véres Barlang - Pyro kamrája
alvilágát. -Ahhoz, hogy eljuthass Germániából Olaszországba
teljesítened kell a Barlang Templom - Sötét Katakombák
alvilágát.
Zsoldosok:
Zsoldosokat
fogadhatsz fel a játék során a Zsoldos Kereskedőnél, a Piacon és az
Aukciós házban, melyek utána a mesterségükre jellemző ikonnal jelennek
meg a csomagodban.
Csak arra használhatod a zsoldosokat, hogy
segítségedre legyenek egy-egy alvilági küldetés teljesítése során.
Maximum négy zsoldos segítségét kérheted, úgy, hogy ikonjaikat a
megfelelő helyre húzod az alvilági küldetésekhez tartozó karakterlapon.
Vagyis
találsz négy üres tárhelyet a bal felső sarokban, ide egyesével kell a
zsoldos ikonokat ráhúzni, ezzel tudod aktiválni őket. (Lásd képen -
piros keretben)
A zsoldosok
képesség szerint három alcsoportba sorolhatók: - Felcser - Harcos - Testőr
Ahogy az a
megnevezésükből is látható mindegyiknek egy speciális tudása van. Ennek
ellenére arra használod egy zsoldosodat, amire akarod, az utasításaidnak
engedelmeskedni fognak, bár javasolt őket arra használni, amihez
értenek: a felcsert gyógyításra, a harcost küzdelemre, a testőrt
védelemre. Zsoldosaidat is el kell látnod felszereléssel! Ahhoz, hogy
megbízz egy zsoldost egy feladattal, egyszerűen kattints a kiválasztott
zsoldosod ikonjára (a fenti képen látható római számokkal ellátott
ábrák egyikére- sárga keretben-), majd választd ki a jobb felső sarokban
lévő három gomb (ábrán -fehér keretben-) közül a megfelelőt
ráklikkelve.
- Védekezés Arra
utasítod a zsoldosodat, hogy védje csapatodat. Ő így alapvetően magára
vonja a támadó ellenfél figyelmét. Ez azt jelenti, hogy az "ütőképesebb"
csapattagok tovább maradhatnak életben, és ezáltal nagyobb esélyed lesz
a feladat sikeres befelyezésére. A védekező feladatra alkalmas
zsoldosnak a páncél, fürgeség, erő és alkat tulajdonságai magasak.
- Támadás Arra
utasítod zsoldosodat, hogy támadjon. Erre alkalmas zsoldosnak a sebzés,
az alkat, a képzettség és az erő tulajdonságoknak magasnak kell lennie.
- Gyógyítás Arra
utasítod zsoldosodat, hogy harcolás helyett gyógyítsa a csapatot a
küldetés során. Azt, hogy milyen hatékonyan tud gyógyítani az
intelligencia tulajdonsága határozza meg. Vagyis ez az érték minél
magasabb, annál jobban alkalmas a feladatra.
- Megfigyelő mód Ezzel
az opcióval tudod utasítani a zsoldost, hogy ne csináljon semmit. Nem
tudom, ennek mi értelme van, hiszen minden segítségre szükséged lesz az
expedíciók során.
V0.4 kritikus
tulajdonság bónuszok
A
0.4 verzióval bevezetett új bónuszok ismertetése.
1. Eszközökön keresztül elérhető új
érték növelők:
Blokkolási érték - növeli
a karakter blokkolási értékét Gyógyítás - növeli a
karakter gyógyítási értékét (Csak alvilágban!) Kritikus
gyógyító érték - növeli a karakter dupla gyógyító értékét (Csak
alvilágban!) Kritikus sebzési érték - növeli a
karakter dupla sebzését Értéket növelni (rossz
magyarítás) - növeli a karakter rugalmasságát Fenyegetés
- növeli a karakter Veszély értékét (Csak alvilágban!)
2. Dupla sebzés, Rugalmasság,
Blokkolási érték
Ezek a tulajdonságok
számítanak aréna, normál expedíciós illetve alvilági csatáknál is. A
következő egyszerű számítással meghatározhatók az alábbi értékek:
Dupla
sebzés = [ kritikus sebzési érték eszközökön
keresztül + képzettség / 10 ]
A játékban "ügyesség
által" fordítás szerepel, de itt képzettséget kell alatta érteni.
A
képen látható konkrét példánál: [39/(10*( 82 - 8 ))]*100=5,2 ~> 5%
A
képletből látható, hogy magasabb szinteken egyre több és több dupla
sebzés értékednek kell lennie, hogy tartani tudd a magas esélyszázalékot
a dupla találat okozására! Ezt véleményem szerint szinte lehetlen
teljesíteni, mert nem sok olyan tárgyat találsz, ami megdobja ezen
értéket. A másik lehetőség, hogy a képzettségpontodat növeled. Ez
viszont elég rendesen megterheli majd a pénzesbukszádat.
Rugalmasság = [ értéket
növelni érték eszközökön keresztül + fürgeség / 10 ]
A képen látható konkrét
példánál: [13/(7,5*( 82 - 8 ))]*100=2,3 ~> 2%
3. Gyógyítás és Veszély értékek
Ezek a tulajdonságok
kizárólag alvilági harcok során érvényesülnek, egyéb csatákban nincsen
szerepük.
A veszély érték csak védekező állapotú
zsoldos (vagy saját alvilági karakter) esetén él, ilyenkor a
harctevékenység ikonoknál a figyelmet magára vonja pajzs
szimbólumot kell kiválasztani.
A gyógyítás érték csak
gyógyító állapotú zsoldos (vagy saját alvilági karakter) esetén él,
ilyenkor a harctevékenység ikonoknál a csapat tagjainak gyógyítása
kereszt szimbólumot kell kiválasztani.
A gyógyítás értéke az intelligenciából
és az eszközökön keresztül kapott gyógyító értékből
számítódik. Arra még nem sikerült rájönnöm, hogy az intelligencia
pontból ez milyen képlet szerint növelődik.
Dupla gyógyítási érték =
[ kritikus gyógyító érték eszközökön keresztül + intelligencia
/ 5 ]
Összefoglalom az alaptulajdonságok
fejlesztéseinek hatását:
Erő fejlesztése
-> érték/10 -el növeli a blokkolási értéket és a sebzést
Képzettség
fejlesztése -> érték/10 -el növeli a dupla sebzés értékét,
illetve a találati esélyt növeli. A találati esélyt úgy számolja, hogy a
fürgeség és képzettség pontokat összeadja mindkét félnél, és kiszámítja
hány százaléka az összes képzettség+fürgeség pontnak. Ennyi lesz a
találati esély.
Fürgeség fejlesztése ->
érték/10 -el növeli a rugalmasságot, illetve a találati esélyt növeli
Karizma
fejlesztése -> érték/10 -el növeli a veszély értékét,
illetve meghatározza a dupla találta esélyt. Ezt úgy számítja csatánál,
hogy a magasabb karizmaértékből kivonja a kisebbet, és ennyi lesz a több
karizmájú félnek a duplatalálat esélye %-ban.
4. Néhány tipp a fejlesztéshez: (Nem
saját ötletek, külföldi oldalak hozzászólásaiból ollóztam össze és
fordítottam!)
A kritikus sebzés és esély értékek növelése
rendkívül hasznos az alvilágban, mert a páncélból számított sebzés
elnyelődés nem érvényes rájuk, és alvilági teremtmények gyakran nagy
páncéllal rendelkeznek.
Például, ha a te sebzésed maximuma 60 és
az ellenfélnek a páncélzata maximum 45 sebzést tud elnyelni, akkor a te
általad 1 körben bevihető maximális sebzés 60-45=15.
Ha ezt a
példát kiegészítjük azzal, hogy a dupla sebzés értéked 45, és az esély a
dupla találatra 90%, akkor a maximálisan bevitt sebzés a
következőképpen fog alakulni: 90% hogy találat esetén 45-öt sebzel,
10% hogy találat esetén 15-öt sebzel az ellenfeledre. Ez több kör esetén
drasztikusan magasabb sebzést jelent.
Az alvilági csatákban azt a
karaktert támadják mindíg, akinek a legnagyobb a fenyegetettség értéke.
Ha gyógyító zsoldos + támadó zsoldosok felállásban harcolsz, addig
nincs gond, amig az ellenfélnek bevitt sebzés minimum a kapott találat
50%-át eléri. Ebben az esetben a támadó zsoldosok fenyegetettségét
növeli nagyobb értékkel harc közben. Így igazából Testőr (pajzs ikon)
zsoldosra sincs szükség.
Ha viszont a bevitt találat kevesebb,
mint a kapott 50%-a, és gyógyító is ténykedik a csapatban, akkor az ő
fenyegetettsége nagyobb mértékben növekszik, mint a támadó zsoldosaidé
-összefüggésben van a gyógyítás mértékével, lásd lentebb-, és őt kezdi
csapkodni az ellenfél.
Természetesen használhatsz gyógyítót is
pajzsként - ne a védekezés ikont válaszd ki hozzá, mert akkor nem fog
gyógyítani! -, de ha nem elég magas a páncél és blokkolás
tulajdonsága, akkor hamar el fog esni, valószínüleg még azelőtt, mielőtt
biztosan győzni tudsz.
A Testőr (védő) zsoldosnak lényegtelen a
sebzése, mivel nem használja, itt felszerelésnél a lehető legmagasabb
fenyegetés értékre és páncélzatra, valamint a blokkolási tulajdonságra
kell törekedni. Nagyon fontos, hogy minél több támadást sikeresen ki
tudjon védeni és ne legyen szüksége gyógyításra, mert ha csak a
fenyegetettsége a magas, akkor minden egyes körben amikor a gyógyító
tápolja, fenyegetettsége a gyógyítóhoz képest egyre csökken (gyógyítónak
folyamatosan növekszik a fenyegetettsége, mivel a védő nem tud ütést
bevinni) míg az arány meg nem fordul, utána meg páholyból nézheti végig,
míg a felcser bajtársát péppé verik.
Minél több körből áll egy alvilági csata,
annál nagyobb az esélye, hogy elbukod. Ugyanis sok kör esetén a
gyógyítód fenyegetettsége szinte biztos, hogy olyan mértékben növekszik,
hogy őt fogják püfölni. Ha szeretnéd, hogy a gyógyítód képes legyen
minél több ütést kiállni, akkor nem elég az intelligenciát és a gyógyító
értékeket feltolni. Olyan felszerelést kell neki adni, ami a blokkolási
értéket és az erőt növeli. Az erő közvetett módon növeli a blokkolást,
amint az már fentebb leírtam.
A Fenyegetettség alakulása csata során:
-
védő zsoldos (pajzs ikon) fenyegetettsége állandó értéken van, ami
karakterlapján is látható veszély értékből számítódik
-
támadó zsoldos (kard ikon) fenyegetettsége változik. A bevitt sebzés
értékével arányosan növeksziik, egyes információk szerint minden bevitt
sebzés hozzáadódik a karakter fenyegetettségéhez
- gyógyító
(kereszt ikon) fenyegetettsége változik. A gyógyítás mértékénel
arányosan növekszik, egyes információk szerint minden gyógyított
életerőpont 50%-a hozzáadódik a karakter fenyegetettségéhez.
Tulajdonságok fontossági sorrendje
egy védő zsoldosnál: Néhány játékos tapasztalata alapján -
de szubjektív vélemények
1. Veszély 2. Erő, a minél több
támadás sikeres kivédéséhez, 0 HP veszteség 3. Fürgeség, a dupla
sebzések elkerüléséhez, támadás kikerüléséhez 4. Páncél, a minél
kevesebb HP veszteség eléréséhez 5. Karizma, a veszély érték növelése
(nő a fenyegetettség) 6. Életerő - minél több van belőle annál jobb 7. Képzettség - nem lényeges mivel nem kell
sebzést bevinnie
Tulajdonságok
fontossági sorrendje egy gyógyító zsoldosnál: Néhány
játékos tapasztalata alapján - de szubjektív vélemények
1.
Gyógyítás 2. Életerő 3. Erő, a támadások sikeres
kivédéséhez (blokkolás) 4. Páncél, minél kevesebb HP veszteség
eléréséhez 5. Intelligencia, növeli a gyógyítást 6. Fürgeség 7.
Képzettség, nem szükséges 8. Karizma, nem szükséges
Lényeges tulajdonságok a támadó
zsoldosnál Néhány játékos tapasztalata alapján - de
szubjektív vélemények
1. Sebzés 2. Karizma, a dupla
találathoz 3. Képzettség, a dupla sebzéshez 4. Erő 5. Fürgeség 6.
Páncél 7. Életerő